swefilm

Kong: Skull Island (2017) Recension 31 mars

Kong: Skull Island är bara tillräckligt bra-de skarpa anspelningar, stunder av kvickhet och värme som tillhandahålls av Reilly lång övergiven flygare att göra en önskar att det var bättre.
Det är kul att titta på [monster] i aktion, men på den mänskliga sidan är filmen klumpigt skrivet över cast och underacted, med endast frustrerad soldat Samuel L. Jackson hitta rätt ton galen mitt i kaoset. En film med ett nytt perspektiv och stora actionsekvenser som kommer att kunna roa någon. Människor apa med naturen; jätte apa går bananer, önskar att de skulle lemur honom ensam. Skull Island inte ens försöka gå den "vita kvinnan på Empire State Building" väg utan erbjuder en vild, våldsam och rolig överlevnad monster film med massor av monster, action och förödelse. Aktörerna är stora och skapa intressanta karaktärer, särskilt John C. Reilly

Kong: Skull Island är en själlös popcorn knäpp, men det är fortfarande ganska underhållande. Detta är mycket mindre ambitiös än tidigare tolkningar. Kongs ädla grymhet är fortfarande uppenbar, men huvuddragen i denna åtgärd är lite mer än monster löper amok. Den ursprungliga fantasi hade en fristående tomt med en gripande budskap. Den här posten existerar som ett intro till ett djur som kommer att gå vidare till huvudrollen i flera omgångar. Det ändrar berättelsen i en ganska betydande sätt. I mer kosmetiska förändringar, är produktionen tänkt som en period bit när den rör sig tillbaka till 1973. 70-talet rockmusik tidsramen blares på soundtracket som helikoptrar vävstol på jakt efter en mystisk figur i djungeln. Anspelningar på en viss Francis Ford Coppola riktat krigsfilm är avsiktlig. Se Kong: Skull Island (2017) dreamfilm Men jag är fortfarande inte säker på om det är avsett att vara så intellektuellt ytlig. Jag antar att det finns glädje i enkelheten i just skådespelet. Låt oss uttrycka det så här, desto mindre du tänker på det, desto bättre blir det